העולם היהודי סובב סביב הזיקה לתשמישי הקדושה. בסרטי השואה נראים תמיד ומודגשת הטרגדיה על אסיפת חפצי היודאיקה ותשמישי הקדושה כאקט סופי. לאורך הדורות גם אם מבחירה או מאונס נמצאו עקבות של שקעים במפתני הדלת למזוזה כמו בבתים ברובע היהודי בברצלונה או אפילו בבתי ערבים בחברון.
כל יהודי באשר הוא יהודי לא מוותר על הזכות והחובה של היותו יהודי ומזדהה עם סמליה אשר באים לידי ביטוי בתשמישי הקדושה. כמו: מזוזה, חנוכיה, פמוטים מכסף, גביע לקידוש וכד'. לצערנו אפשר לומר כי.ישנם יהודים בעולם שהקשר שלהם ליהדות הוא רק באמצעות קידוש בשבת, מזוזה ודלקת נרות שבת או אפילו גרוע מכך שתשמישי הקדושה נמצאים בארון ותו לא.
ניתן לומר כי הגישה הקלאסית של היהודים עדיין רובה ככולה נוטה לעבר כלי הכסף הסטנדארטיים. לתוך הנישה הזו החלטתי לגשת ולפרוץ החוצה את גבולות הידע והחומר.
אלומיניום תעופתי הוא אלומיניום מחוזק ומשופר המקנה עמידות ויציבות לחומר הגלם.
האלומיניום התעופתי נוח לעיבוד בקידוח חריטה וכרסום.
ע"י עיבוד שבבי מוקפד ודייקני אפשר להגיע לטיב שטח איכותי המאופיין בברק וחלקות למשעי.
השטחים הנקיים והמבריקים המחזירים את האור הנורט עליהם ומשקפים אותנו ואת העולם הסובב אותנו.
החריצים הרבים הנראים בעבודות מאחדים אותנו עם פסי הציצית.
פסי הציצית מאופיינים על גבי העבודות בחריצים הנראים. החריצים שיוצרים מדרגות וסולמות הנלקחים מעולם הקבלה יוצרים אווירה מסתורית בינות למרווחים הללו.
החומר אלומיניום תעופתי הוא מספיק חזק לעמוד בפגעים, קל יחסית ונותן את הדמו תחת ידי לשינוי צורה בקלות ובמהירות
החומר הקר והגולמי הופק תחת ידי האומן לכלי שדורות רבים ישתמשו בו.
עיצובו של אמנות יהודית מודרנית ועכשווי אך הוא מזוהה ככלי קודש יהודי אותנטי. גם בעיצוב החדשני יש שמירה מוקפדת על התפקוד המסורתי של החפץ החדש.
במבט אחד אפשר לזהות את פמוטי גפן כפמוטים קלאסיים עתיקים (הגובה, הבסיס הרחב, העמוד המרכזי וקערת הנר) שנוצרו בעת החדשה, מחומר חדשני, בעיצוב חדשני וגישה חדשנית לפרוש המושג "פייט עתיק".
המחשבה לגשת לעיצוב של מעמד של נר נשמה הגיע ממקום של כבוד להדלקת נר נשמה באירועים שונים.
ראשית הגבהת הנר לרום/ לגובה נוסף פותח כיוון של "מעמד גבוה", "כיסא רם ונישא"...
הכנסת כל נר לתוך המעמד יוצר חיבור בלתי נפרד של הנר מהמעמד ובמצב זה המעמד נהפך עצמו לנר הנשמה גבוה ומכובד.
העיטורים השונים של המעמד מעלים בקודש בתנועה כלפי מעלה במין מדרגות של קדושה, במדרגות של תיקון. עד אשר מגיעים לשיא ופוגשים משטח של נר נשמה מכובד וראוי.
זרימת קווי המתאר של המעמד דוחפים את העין כלפי מעלה. העין בעצמה מרימה את הנר יותר גבוה ממה שהוא באמת ומתקבל רושם של יראה וכבוד
הכותב הנו האומן והיוצר של מאור אמנות יהודית